niedziela, 23 lipca 2017

#1 Jak robić.. zdjęcia koncertowe

Hej, cześć, czołem! Przedstawiam Ci pierwszy poradnik z serii "Jak robić..". Mam nadzieję, że moja wiedza pomoże Ci wykonać wymarzone zdjęcie koncertowe!

Po pierwsze CIEKAWOŚĆ!
Staraj się naciskać migawkę kiedy na scenie dzieje się coś ciekawego i wartego sfotografowania. Jeżeli wokaliści/wokalistki mają bardzo dobry kontakt z publicznością, starajmy się uchwycić parę takich momentów ( podają rękę, przybijają piątkę, uśmiechają się, rozmawiają). Na pewno nie powinieneś robić zdjęć kiedy nic się nie dzieje. Dlatego należy chwilę odczekać, jeśli chcesz mieć ciekawe i dobre zdjęcie!



Po drugie ŚWIATŁO!
Światło odgrywa bardzo ważną rolę w Twoich zdjęciach tym bardziej, że na koncercie możemy spotkać się z każdym rodzajem oświetlenia. Przy ciemnym oświetleniu Twój aparat może mieć problemy z łapaniem ostrości. Jeżeli jest bardzo ciemno, ja staram się robić portrety muzyków, efekt ten bardzo ciekawie wychodzi. Dość ciekawie wychodzi praca  przy użyciu trybu lampy z dwoma błyskami. Lampa błyska w momencie naciśnięcia migawki oraz gdy migawka się zamyka. Daje nam to wyostrzenie postaci i rozmycie tła.


Po trzecie WSPÓŁPRACA!
Współpraca jest chyba najważniejszą sprawą podczas koncertu. Musisz starać się, aby jak najmniej przeszkadzać wokalistą, ochroniarzom, publiczności oraz innym fotografom. Staraj się brać uwagi, które są kierowane do Ciebie. Przy znanych zespołach/wokalistach możesz spotkać się z zasadą fotografowania przez 2-3 piosenki ( lecz nie zawsze). Po zakończonej pracy możesz wysłać zdjęcia do organizatorów na pewno będzie im bardzo miło. 


Po czwarte TWOJE BEZPIECZEŃSTWO!
Szczególną uwagę musisz zwrócić na sprzęt i bezpieczeństwo. Podczas koncertów zdarzają się różnie i niezbyt przyjemne sytuacje np. uderzenie w obiektyw czy osoba będąca na tzw " fali" spadnie na Ciebie. Jeśli musisz przejść do innego miejsca trzymaj aparat wysoko, aby w nikogo i w nic nim nie uderzyć.

 
Po piątek ISO!
ISO podczas robienia takich zdjęć mieści się zazwyczaj między 400 a 800 w niektórych przypadkach nawet do 1600. Pamiętajmy jednak, że ISO 1600 używamy gdy jest bardzo ciemno. Uważam, że lepiej mieć lekki szum na zdjęciu niż go nie mieć.

 
Po szóste OBIEKTYW!
Na samym początku musisz zorientować się gdzie znajduje się scena i na jaką odległość możemy się zbliżać. Najlepszy obiektyw na koncercie plenerowym to 70 - 200 mm i większe. Uważam, że obiektyw 18-55mm nie jest dobrym wyborem, jeśli chcesz wykonać profesjonalne zdjęcia. Jeżeli fotografujemy "małe imprezy" należy zabrać coś szerszego typu 17-50 mm czy 10-20mm. 


Po siódme TRYB!
Polecam tryb Manualny (M). Możesz osobiście ustawić aparat tak aby nam pasowało. Na początku koncertu warto zrobić kilka zdjęć testowych, które pozwolą nam ustawić aparat na jak najlepsze ustawienia. Staraj się nie robić zdjęć w trybie AUTO, bo to całkowicie bezsensu. 

9 komentarzy:

  1. Super post, bardzo cenne rady dla każdego kto interesuje się fotografią ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciekawe zdjęcia. Interesuje się fotografią ale nie miałem jeszcze okazji fotografować na koncercie. Według mnie najmocniejszą stroną koncertowych zdjęć są emocje i przede wszystkim ŚWIATŁO.

    tutajjestem-lekkomyslny.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ładne zdjęcia. Byłam akurat ostatnio na koncercie Sylwii Grzeszczak. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładne zdjęcia. Nigdy nie miałam okazji robić zdjęć na koncertach.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne rady dla początkujących fotografów, które przydadzą się nie tylko na koncertach, ale i różnych innych imprezach :)

    OdpowiedzUsuń
  6. genialne redy, chyba nigdy jeszcze nie widziałam tego typu posta ;) super blog obserwuje!

    chwilapochwili.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeszcze nigdy nie robiłam zdjęć na koncercie, ale rady na pewno zapamietam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Byłam na wielu koncertach, najczęściej jestem przy samych barierkach, więc mam widok na fotografów. I nic nie wkurza bardziej jak fotograf i ochroniarz, którzy stoją przed tobą i zasłaniają ci widok na scenę. Fotograf pójdzie po dwóch piosenkach, ochroniarz nie. Zdjęcia robisz fantastyczne, co podziwiam bo na koncertach wcale nie jest tak łatwo z tym światłem. Świetny poradnik. :)

    OdpowiedzUsuń